ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK (ÁSZF)

 

Preambulum

Ha a jelen Általános Szerződési Feltételekkel, a https://tottia.hu/ weboldalunk használatával és a szolgáltatás igénybevételével kapcsolatban kérdése merül fel, vagy amennyiben egyedi igényét szeretné velünk megbeszélni, úgy kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot az alább megadott elérhetőségen!

Megbízott adatai:

Név:                                       Tót Tia Viktória EV.          

Ev. nyilv. szám:                   60228381                                           

Székhely:                              6000 Kecskemét, Fazekas Mihály utca 12., 3./ 7.

Adószám:                             90879416-1-23

Telefonszám:                       +3620 3429 655

E-mail cím:                          tiaviktoria26@gmail.com  

 

Tárhely szolgáltató: Dotroll MyHope Kft.

Tárhely szolg. elérhető: 1148 Budapest, Fogarasi út 3-5.; tel. +36(1) 432 3232; support@dotroll.com

Adatkezelési info: https://dotroll.com/wp-content/uploads/2020/01/adatkezelesi-szabalyzat.pdf

 

A jelen ÁSZF-ben használt fogalmak

Megbízó: Ügyfél, aki a szolgáltatási körbe tartozó panaszának kezelésére megbízza Megbízottat. A Megbízást Megbízott elfogadja.

Megbízott: szolgáltató, aki adott megbízást teljesít a Megbízója által meghatározott

Felek: Megbízott és az Megbízó ügyfél (e tekintetben az oldalt látogató személy, még nem ügyfél is) együttesen

Fogyasztó: az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységén kívül eső célok érdekében eljáró természetes személy, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.

Fogyasztói szerződés: olyan szerződés, melynek egyik alanya fogyasztónak minősül

Panasz: olyan kérelem, amely egyéni jog- vagy érdeksérelem megszüntetésére irányul, és elintézése nem tartozik más - így különösen bírósági, közigazgatási - eljárás hatálya alá. A panasz javaslatot is tartalmazhat.

Szolgáltatás: termék, ingatlan vagy vagyoni értékű jog értékesítésén kívül minden olyan - ellenszolgáltatás fejében végzett - tevékenység, amely a megrendelő, illetve megbízó igényének kielégítésére valamely eredmény létrehozását, teljesítmény nyújtását vagy más magatartás tanúsítását foglalja magában

Békéltető testület: tartós alapon létrejött, a fogyasztói jogviták alternatív vitarendezési eljárás keretében történő rendezésével foglalkozó szervezet, amelyet az e törvényben meghatározott szerv (személy) nyilvántartásba vett

Vételár: a szolgáltatásért fizetendő ellenszolgáltatás.

Az ÁSZF hatálya, elfogadása

A közöttünk létrejövő szerződés tartalmát – a vonatkozó kötelező érvényű jogszabályok rendelkezései mellett – a jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) határozzák meg. Ennek megfelelően tartalmazza a jelen ÁSZF az Önt és bennünket illető jogokat és kötelezettségeket, a szerződés létrejöttének feltételeit, a teljesítési határidőket, a fizetési feltételeket és a felelősségi szabályokat.

A szerződés nyelve, a szerződés formája

A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződés nyelve a magyar nyelv.

A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nem minősülnek írásba foglalt szerződéseknek, azokat az Szolgáltató nem iktatja. A Szerződésre a magyar jog előírásai az irányadóak. Szerződő Fél kizárólag természetes személy lehet.

Általános szerződési feltételek

A szolgáltatás igénybevételének (Megbízás teljesítésének) szabályai az alábbiakban kerülnek rögzítésre.

A megbízás lényeges elemei

A weboldal kapcsolatfelvételi- és előzetes információkérő pontként működik, így potenciális ügyfelekkel járul hozzá Üzemeltető (Megbízott) szakmai tevekénységéhez. A kapcsolatfelvétel egyoldalúan, minden esetben az érdeklődő által kezdeményezetten, oly’ módon jön létre, hogy a Megbízó jelen ÁSZF-ben foglaltak szerint megbízást ad Megbízott (védőnő, laktációs tanácsadó) részére.

A weboldalon regisztrált érdeklődőknek a Megbízottal kötött szerződése (jelen ÁSZF) arra irányul, hogy az érdeklődő szakmai segítséget kapjon szoptatási, baba-ellátási területen, valamely problémájára, elakadására szakértői megoldást találjon.

Az információ átadásának folyamata: az érdeklődő a weboldalon található űrlap kitöltése által megadja a szakértő (Megbízott) számára azokat az információkat, ami alapján ő megoldást fog ajánlati az ügyfele konkrét kérésének megfelelően. Az adatátadás az űrlap elküldésével valósul meg, az érdeklődő, potenciális Megbízó kifejezett hozzájárulásával.

  1. A szerződés létrejötte

A jelen szerződés az érdeklődő (potenciális Megbízó) részéről a https://tottia.hu/ felületen történő önkéntes regisztrációjával (űrlap-kitöltéssel) és a jelen ÁSZF, valamint az adatkezelési egyértelmű feltételek elfogadásával jön létre.

 

A regisztráló (űrlap beküldő) kizárólag cselekvőképességében nem korlátozott, a 18. életévét betöltött, természetes személy lehet.

 

Jelen Szerződési feltételek elfogadásával Ön (potenciális építtető, érdeklődő) kijelenti és szavatol a következőkért:

  • A regisztráció időpontjában betöltötte a 18. életévét.
  • Tudomásul veszi, hogy regisztrációjával Ön a Megbízott (szoptatási tanácsadó, szakértő) adatbázisában regisztrálásra kerül. Az ehhez kapcsolódó adatkezelési szabályokról az Adatkezelési tájékoztatónk ad további információt.

Megbízott fenntartja magának azt a jogot, hogy a jelen szerződési feltételeket bármikor megváltoztassa. Jelen ÁSZF módosítása esetén, a frissített feltételeket haladéktalanul közzéteszi a weboldal Általános Szerződési Feltételek felületén. Az előzőek szerint módosított Általános Szerződési Feltételek a közzététel napját követő nap nulla órától lép hatályba.

A módosított ÁSZF a hatályba lépését követően regisztráló (kérdőív űrlapot beküldő) felhasználókra azonnal hatályba lép. Visszamenőleges hatályosulás nem lehetséges, tehát a már szerződött ügyfelekre az új szabályok nem vonatkoznak.

  1. A regisztráció (részletes adatkérő lap beküldése)

A regisztráció az adatkérő lap kitöltésével és beküldésével kezdődik, melyben Megbízott előre meghatározott információk kérése mellett lehetőséget ad az érdeklődő számára szabad szöveges információ adására is.

 

Megbízott fenntartja magának a weboldalon rögzített minden kommunikáció felügyeleti jogát, valamint a jogot arra, hogy a jelen ÁSZF-ben meghatározott okokból (lásd alább) eltávolítson bármely információt.

A jelen szerződésben foglaltak alapján a kérdőíves űrlapon a saját személyes adatait beküldő (regisztrált) személyek felelnek az általuk közzétett információért. Hamis, valamint jogsértő adatok közzététele e szerződés azonnali hatályú felmondását és a megadott személyes adatok azonnali, végleges törlését vonja maga után.

 

  1. A weboldal használatához kapcsolódó személyes adatokról

 

Az adatok megadása és beküldése folyamán Ön által megadott valamennyi információt a Megbízott mindaddig kezelni fogja, amíg Ön ezt a megbízási célt fenntartja (élő regisztrációval rendelkezik), a megbízási cél nem teljesült megállapodás szerint, vagy addig, amíg Ön nem kéri annak – azonnali törlését. Ez utóbbi esetben Megbízott a számára megadott adatokat három munkanapon belül véglegesen törli és erről írásban tájékoztatja az érintettet.

 

Az adatkezeléshez történő hozzájárulás nélkül regisztrációra, szerződéskötésre, tehát a szakértői szolgáltatás igénybevételére nincs lehetőség. Vállalkozó az adatkezeléséről Adatkezelési tájékoztatót tesz közzé a weboldalon és kéri, hogy ezt minden felhasználó (a szolgáltatás iránt érdeklődő) személy figyelmesen tekintse át.

Az ügyfélprofilban rögzített személyes adatok körét az Adatkezelési tájékoztató tartalmazza, de a weboldalon is mindenkor megtekinthető.

  1. Az előzetes adatmegadás (kvázi regisztráció) általános feltételei

 

  1. Annak megerősítése, hogy az érdeklődő, adatait megküldő személy az ÁSZF és az Adatkezelési Tájékoztató tartalmát ismeri és elfogadja.
  2. Megbízott a számára megküldött személyes adatok alapján felállított anamnézist alapul véve alakítja ki a szakmai álláspontját és tesz javaslatot kezelésre.   
  3. A megadott adatokat Megbízott semmilyen, a jelen céltól eltérő célra és módon nem használja fel.
  4. Az adatai megküldésével az érintett kötelezettséget vállal arra, hogy az általa szabadon szerkeszthető szöveges rész, vagy általa közzétett adatok, információk nem ütköznek sem jogszabályba, sem jó erkölcsbe, azok tartalma a valóságnak megfelel, a Megbízott vagy harmadik személy jogát vagy jogos érdekét nem sérti, továbbá semmilyen módon nem törekszik a megbízás kijátszására, megkerülésére, annak tisztességtelen igénybevételére.
  5. A Felek tudomásul veszik, hogy amennyiben a megbízáshoz kapcsolódó bármely magatartásuk vélhetően vagy bizonyíthatóan jó erkölcsbe, hatályos jogszabályokba vagy joggyakorlatba, a Megbízó jogaiba vagy érdekeibe ütközik, Megbízott bármikor indokolás és jelzés nélkül megtagadhatja vagy zárolhatja a szolgáltatást és a megadott információk körét. A zárolás időtartama az eset körülményeitől függően legfeljebb 12 hónap, a zárolt adatokat Megbízott a rendőrség vagy más hatóság megkeresésére kiadja.
  6. A regisztrált személy sem nyíltan, sem burkoltan nem használhatja e szolgáltatást más weboldal, szolgáltatás és/vagy üzlet reklámozására, valamint különösen nem ajánlhat fel vagy reklámozhat szexuális szolgáltatást.
  7. Nem másolhatja le sem egészében, sem részben a weboldalon található információkat, adatokat a jelen ÁSZF-ben lefektetettektől eltérő célból.
  8. Nem használhat olyan berendezést, szoftvert vagy programot, melyek megkísérelnek beavatkozni a weboldal rendeltetésszerű használatába.
  9. Az Adatlap szabad szöveges részében tilos a közízlést sértő magatartás, a faji előítéletre való buzdítás vagy az ilyen eszmék népszerűsítése. Tilos egyéb oldalak, vagy a felhasználó saját oldalának, szolgáltatásának reklámozása. Tilos saját, vagy más különleges személyes adatainak megjelenítése. Tilos a más Megbízott felé folytatott személyes és célzott, sértegető kommunikáció.
  10. A Megbízott megtévesztésének elkerülése érdekében a felhasználónak (érdeklődőnek) tilos többszörös regisztrációt létrehoznia.
  11. Amennyiben a regisztrált személy a fenti szabályok bármelyikét megsérti, úgy Megbízottnak jogában áll a kérdéses üzenet, vagy tartalom automatikus törlése, a szakmai segítség lehetőségéből való kizárása akár részben, akár egészben, időszakosan vagy véglegesen, kártérítés vagy bármely visszafizetés nélkül, az esetleges büntető-és/vagy polgári jogi következmények mellett.

 

  1. A Weboldal használata

A személyes adatok megküldésével (kvázi regisztrációval) létrejövő profil (Adatlap) a Megbízott előzetes, szakmailag megalapozott tájékozódását segíti.

  1. A megbízás során lehetséges jogsértések és a felelősség

Megbízott törekszik a weboldal folyamatos és hibamentes üzemeltetésére, ugyanakkor kizárja a felelősségét a hibás vagy nem rendeltetésszerű működéséből eredő bármely következmény vonatkozásában, így különösen a weboldal üzemelésében beálló kimaradás, a használattal összefüggésben történő számítógép-meghibásodás, adatvesztés, valamint tőle független személyek által megvalósított, információs rendszerek biztonságát sértő magatartások esetén.

 

Megbízott a szakértői tevékenységét, szakmai munkáját jelentős részben az ügyfél (Megbízó) által előzetesen és a későbbi konzultációk során megadott információkra alapozza. A Megbízó által adott információkban lévő hiányosságok, tudatlanság vagy szándékos félrevezetés egyaránt befolyásolhatja a kezelés végeredményét.

 

Felek rögzítik, hogy a megbízás terjedelme a Megbízott által kapott információkra és a saját szakmai tudására (védőnő, laktációs szakértő) alapozott legjobb tanács- és kezelés adásáig tart. Megbízott nem orvos, orvosi kezelést nem alkalmaz, és orvos-szakmai gyógyítást nem vállal, azt nem ígér.

 

  1. A megbízási díj

 

  1. A megbízás teljesítése vagy részteljesítése (pl. egy adott tanácsadás, kezelés, egyéb program befejezése) esetén Megbízott megbízási díjra jogosult. Ennek összegét az érdeklődők, felhasználók, ügyfelek mindenkor megtekinthetik a weboldalon. A megbízási díj mértékét Megbízó – a folyamatban lévő megbízások kivételével - bármikor módosíthatja: ilyen esetben köteles azt azonnal jelezni a weboldalon.
  2. A megbízási díjról Megbízott számlát állít ki.
  3. A megbízási díj végösszege üzemanyag költségtérítéssel növelten kerül számlázásra, ha a személyes találkozó, konzultáció vagy kezelés Kecskeméten kívül történt. Erről Megbízott részletes, előzetes tájékoztatást ad a találkozó megszervezése, egyeztetése folyamán.
  4. A megbízási díj fizethető készpénzben vagy a Megbízott bankszámlájára történő utólag átutalással is. A fizetési mód és határidő meghatározása a Felek általi egyeztetés, de végső soron Megbízott döntése alapján történik.

 

  1. A jelen Szerződés megszűnése, az elállás joga

 

  1. A Megbízott törölheti az előzetesen megadott adatokat és információkat, amennyiben a felhasználó megszegi a jelen Szerződés feltételeit. Ilyen esetben az ő adatai nem maradnak (nem tárolódnak) a rendszerben, további adatkezelés ehhez kapcsolódóan nem történik.
  2. A felhasználó (Megbízó) tudomásul veszi, hogy az ÁSZF megszegése esetén az adatlapja törlésre kerülhet. A Megbízott kizárja a felelősséget minden, esetlegesen abból eredő kárért, ha a felhasználónak a jelen ÁSZF feltételekbe ütköző magatartása vagy jogszabály megsértése miatt törölte az adatlapját.
  3. Megbízó nem állhat el a szerződéstől, ha annak teljesítése már megkezdődött. Amennyiben Megbízó ezt figyelmen kívül hagyva mégis eláll a szerződéstől, a megbízási díj egésze megilleti Megbízottat. Ilyen esetben Megbízottnak jogában áll úgy  dönteni, hogy – az önálló mérlegelése, döntése alapján - a teljes megbízási díjnak csak egy általa meghatározott részét kéri megfizetni.

 

  1. Panaszkezelés

 

A szolgáltatás során esetlegesen felmerülő panaszát Ön a jelen ÁSZF-ben rögzített elérhetőségek valamelyikén teheti meg. A panasz a megbízás teljesítéséhez kapcsolódó kell. A Panaszkezelésünk minden esetben térítésmentes.

Panasza bejelentésére használja ezt a telefonszámot: +3620 3429 655

 

  1. Szóbeli panasz

 

A szóbeli (telefon közölt) panaszt haladéktalanul megvizsgáljuk és lehetőség szerint azonnal orvosoljuk. Amennyiben a panaszkezelés módjával Ön nem ért egyet vagy a panasz azonnali orvoslására nincsen lehetőség, úgy panaszról jegyzőkönyvet veszünk fel, és annak tartalmát egyeztetjük Önnel. A jegyzőkönyv másolati példányát átadjuk. A panaszt annak beérkezését követően megvizsgáljuk és a panasszal kapcsolatos álláspontunkról a benyújtástól számított 30 napon belül indokolással ellátott választ küldünk.

 

A panaszról készült jegyzőkönyv a következők adatokat tartalmazza:

  • a panaszos nevét;
  • a lakcímét vagy levelezési címét;
  • a panasz előterjesztésének idejét, módját;
  • a panasz részletes leírását

 

  1. Írásbeli panasz

 

  • Írásbeli panasz esetén a panasz ügyet a beérkezést követően megvizsgáljuk és vizsgálat eredményéről a panasz közlését követő 30 napon belül írásbeli választ küldünk. Igény esetén a vizsgálat eredményéről Szolgáltató elektronikus úton értesítést küld.
  • A panaszt a hatályos jogszabályi előírások alapján a vizsgáljuk meg, utasítjuk el, vagy orvosoljuk.
  • Válaszlevelünkben kitérünk a panasz teljes körű kivizsgálásának eredményére, a panasz orvoslása érdekében tett intézkedésekre, elutasítás esetén pedig az elutasítás indokaira. A tájékoztatását egyértelmű, közérthető indokolással látjuk el, melynek során egyszerű nyelvezetet használunk, kerülve a jogi szakkifejezések indokolatlan használatát. Törekszünk arra, hogy válaszlevelünkben valamennyi kifogására érdemi választ adjunk.
  • A panaszkezelés során a panaszos által megadott adatokat az információs és önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény rendelkezéseinek megfelelően kezeljük.
  • Az írásbeli panaszokat – beleértve a személyes megjelenés során előadott panaszról készült jegyzőkönyvet is – továbbá az azokra adott válaszokat öt évig archiváljuk. A megőrzési idő elteltével az adathordozókat (okiratokat) a leselejtezzük.
  • A panasznyilvántartásban rögzített személyes adatokat kizárólag a panaszügyek regisztrálásának és a panaszügyek elbírálásának céljából használjuk fel.

 

  1. Jogorvoslat

 

Amennyiben panasza teljesen vagy részlegesen elutasításra kerül, vagy a panasz kivizsgálására fent megszabott határidő eredménytelenül eltelt, vagy bármilyen fogyasztói panaszt kíván benyújtani, úgy a területileg illetékes járási kormányhivatalhoz fordulhat. Erről bővebb információ az alábbi linken érhető el: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/budapest/megye/panasz-munkacsoport

 

A Fogyasztónak panasza esetén lehetősége van a lakhelye szerinti békéltető testülethez fordulni, melyek elérhetőségét itt találja:

 

Békéltető testület neve

Békéltető testület székhelye, címe:

Illetékességi terület

Budapesti Békéltető Testület

Budapest
Budapesti Békéltető Testület
Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.Telefonszáma: (1) 488-2131
Fax száma: (1) 488-2186
Elnök: Dr. Inzelt Éva VeronikaHonlap cím: https://bekeltet.bkik.hu/
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu

Budapest

Baranya Vármegyei Békéltető Testület

Pécs
Baranya Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36.
Telefonszáma: (72) 507-154; (20) 283-3422
Fax száma: (72) 507-152
Elnök: Dr. Bércesi Ferenc
Honlap cím: www.baranyabekeltetes.hu
E-mail cím: info@baranyabekeltetes.hu
kerelem@baranyabekeltetes.hu

Baranya vármegye,

Somogy vármegye,

Tolna vármegye

Borsod-Abaúj-Zemplén
Vármegyei Békéltető Testület

Miskolc
Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszáma: (46) 501-091 (új ügyek);
501-871 (folyamatban lévő ügyek)
Elnök: Dr. Tulipán Péter
Honlap cím: www.bekeltetes.borsodmegye.hu
E-mail cím: bekeltetes@bokik.hu

Borsod-Abaúj-Zemplén vármegye,

Heves vármegye,

Nógrád vármegye

Csongrád-Csanád Vármegyei
Békéltető Testület

Szeged
Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék
Fax száma: (62) 426-149
Elnök: Dr. Horváth Károly
Honlap cím: www.bekeltetes-csongrad.hu
E-mail cím: bekelteto.testulet@csmkik.hu

Békés vármegye,

Bács-Kiskun vármegye,

Csongrád-Csanád vármegye

Fejér Vármegyei Békéltető Testület

Székesfehérvár
Fejér Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúséta tér 4-6.
Telefonszáma: (22) 510-310
Fax száma: (22) 510-312
Elnök: Dr. Vári Kovács József
Honlap cím: www.bekeltetesfejer.hu
E-mail cím: bekeltetes@fmkik.hu; fmkik@fmkik.hu

Fejér vármegye,

Komárom-Esztergom vármegye,

Veszprém vármegye

Győr-Moson-Sopron Vármegyei
Békéltető Testület

Győr
Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszáma: (96) 520-217
Elnök: Dr. Bagoly Beáta
Honlap cím: https://gymsmkik.hu/bekelteto
E-mail cím: bekeltetotestulet@gymskik.hu

Győr-Moson-Sopron vármegye,

Vas vármegye,

Zala vármegye

Hajdú-Bihar Vármegyei
Békéltető Testület

Debrecen
Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület
Székhelye: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.
Ügyintézés helyszíne: 4025 Debrecen Vörösmarty u. 13-15.
Telefonszáma: (52) 500-710; (52) 500-745
Fax száma: (52) 500-720
Elnök: Dr. Hajnal Zsolt
Honlap cím: https://www.hbmbekeltetes.hu
E-mail cím: bekelteto@hbkik.hu

Jász-Nagykun-Szolnok vármegye,

Hajdú-Bihar vármegye,

Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegye

Pest Vármegyei Békéltető Testület

Budapest
Pest Vármegyei Békéltető Testület
Székhelye: 1055 Budapest, Balassi Bálint u. 25. IV/2.
Telefonszáma: +36 1 792 7881
Elnök: Dr. Koncz Pál
Honlap cím: www.pestmegyeibekelteto.hu;
www.panaszrendezes.hu
E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu

Pest vármegye

 

A  békéltető testület hatáskörébe tartozik a  fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A  békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a  fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a  felek között, ennek eredménytelensége esetén az  ügyben döntést hoz a  fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a Szolgáltató kérésére tanácsot ad a Fogyasztót megillető jogokkal és a Fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.

 

A békéltetői testületi eljárásban, egyezség hiányában a tanács az ügy érdemében

a)  kötelezést tartalmazó határozatot hoz, ha

aa) a kérelem megalapozott, és a vállalkozás – a békéltető testületnél vagy a kamaránál nyilvántartott, illetve kereskedelmi kommunikációjában közölt – a 36/C. § szerinti általános alávetési nyilatkozatában, az eljárás kezdetekor vagy legkésőbb a döntés meghozataláig nyilatkozatában a békéltető testület döntését magára nézve kötelezőként elismerte, vagy

ab) a vállalkozás alávetési nyilatkozatot nem tett, de a kérelem megalapozott és a fogyasztó érvényesíteni kívánt igénye – sem a kérelemben, sem a kötelezést tartalmazó határozat meghozatalakor – nem haladja meg a kétszázezer forintot, vagy

b) ajánlást tesz, ha a kérelem megalapozott, azonban a vállalkozás az eljárás kezdetekor úgy nyilatkozott, hogy a tanács döntését kötelezésként nem ismeri el, illetve, ha a tanács döntésének elismeréséről egyáltalán nem nyilatkozott.

 

A Fogyasztó panasza esetén igénybe veheti az Uniós online vitarendezési platformot. A platform igénybe vétele egy egyszerű regisztrációt igényel az Európai Bizottság rendszerében, ide kattintva. Ezt követően pedig bejelentkezés után nyújthatja be panaszát a Fogyasztó az online honlapon keresztül, amelynek címe: http://ec.europa.eu/odr

 

A Szolgáltató a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli, ennek keretében köteles Fgytv-ben meghatározott tartalommal, az ott említett határidőn belül válasziratát megküldeni a békéltető testület számára. A fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló, 2013. május 21-i 524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet alkalmazásának kivételével a vállalkozás a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani köteles. Az online meghallgatáson a vállalkozás egyezség létrehozására feljogosított képviselője köteles online részt venni. Ha a fogyasztó személyes meghallgatást kér, a vállalkozás egyezség létrehozására feljogosított képviselője köteles legalább online részt venni a meghallgatáson.

 

Amennyiben a Fogyasztó nem fordul békéltető testülethez, vagy az eljárás nem vezetett eredményre, úgy a Fogyasztónak a jogvita rendezése érdekében lehetősége van bírósághoz fordulni. A pert keresetlevéllel kell megindítani, amelyben az alábbi információkat kell feltüntetni:

  • az eljáró bíróságot;
  • a feleknek, valamint a felek képviselőinek nevét, lakóhelyét és perbeli állását
  • az érvényesíteni kívánt jogot, az annak alapjául szolgáló tényeknek és azok bizonyítékainak előadásával
  • azokat az adatokat, amelyekből a bíróság hatásköre és illetékessége megállapítható
  • a bíróság döntésére irányuló határozott kérelmet.
     

A keresetlevélhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát, amelynek tartalmára bizonyítékként hivatkozik.

  1. Egyéb rendelkezések

 

  • Nem jelenti a szerződésszegés jóváhagyását vagy nem ad alapot egyéb más szerződésszegésre, ha nem lépünk fel haladéktalanul egy esetleges szerződésszegő magatartás ellen.
  • Jelen dokumentum tartalmazza a Felek között létrejött teljes megállapodást. Ha valamely illetékes hatóság jelen Megállapodás bármely rendelkezését akár részben, akár egészében érvénytelennek vagy végrehajthatatlannak tartja, az érintett rendelkezés fennmaradó része, továbbá a Megállapodás további rendelkezései érintetlenül hatályban és érvényben maradnak.
  • Adatkezeléssel kapcsolatos észrevételeit, panaszait a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság (1055 Budapest, Falk Miksa u. 9-11; ugyfelszolgalat@naih.hu) felé teheti meg.

 

A megbízástól Ön bármikor elállhat. Ilyen esetben elég ezt jelezni Megbízott fentebb jelzett elérhetőségei valamelyikén.

 

A Megbízott fenntartja a jogot, hogy a jelen ÁSZF vagy a weboldal bármely tartalmi elemét bármikor, előzetes figyelmeztetés nélkül módosítsa vagy megszüntesse, azok megjelenését, tartalmát, működését megváltoztassa, azon hirdetést, saját szolgáltatásait bemutató vagy egyéb tartalmat helyezzen el.

 

A megbízás működtetése és üzemeltetése az elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokról szóló 2001. évi CVIII. törvény rendelkezései alapján történik.

 

A megbízás működésével  (folyamatával) kapcsolatos problémák az ügyfélszolgálatnak jelezhetők a fentebb megadott elérhetőségeken.

 

Jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben a magyar jogszabályok, elsődlegesen a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. Törvény szabályai az irányadóak.

 

Kecskemét, 2025. április 11.